onsdag 14 november 2012

China Glaze - Frostbite

Idag tar jag ett litet sidospår från ABC-temat i förmån för Världsdiabetesdagen som alltid infaller den 14 november varje år. Det går inte att förbise den här dagen när man har en mamma som jobbar som barndiabetessjuksköterska (försök att säga det 10 gånger i snabb takt) och som dessutom är aktiv i Svenska Diabetesförbundet. Så nu under Världsdiabetesdagen är det blått nagellack som gäller och jag har därför valt att visa er Frostbite som tillhör China Glaze's Ski-kollekion som kom ut hösten 2007. Nu när jag skriver namnet på lacket så ser jag att det faktiskt börjar på F som egentligen är dagens bokstav men eftersom jag har planerat att visa ett annat lack på bokstaven F så får ni stå ut med två.


Frostbite är ett blått shimmerlack och det är utan tvekan det snyggaste blåa nagellacket jag äger. Det här är bara så snyggt! Inga bilder kan på något sätt göra det rättvisa. Lacket är enormt färgstark och mina naglar bara lyser. 


Däremot lämnar formulan lite att önska för det här är en tunt och rinnande lack, men detta till trots så täcker det faktiskt riktigt bra på bara två lager. Den tunna formulan gör däremot att det krävs en hel del städning efter lackning om man inte är riktigt försiktig och tar lite, lite lack på borsten åt gången. Lacket rinner nämligen lätt bort från nageln och ner över nagelbanden, därav ser några av mina naglar mindre vällackade ut.


Om ni undrar varför vissa bilder är mörkare än de andra så är det för att jag lekte med vitbalansen på min kamera för att få så färgriktiga bilder som möjligt, det gick väl sådär i ärlighetens namn.


Den sista bilden är lite suddig men jag ville ändå visa den för jag tycker att den fångade färgen på lacket allra bäst. Hur fint är inte det här? Ett bättre lack att fira Världsdiabetesdagen på finns nog inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar