tisdag 13 november 2012

E: China Glaze - Exotic Encounters

Nästa lack på tur i ABC-teamet är från China Glaze och kommer från deras höstkollektion On Safari. Lacket heter Exotic Encounters och är ett dammigt teal krämlack. Det är faktiskt mycket mer åt det gröna hållet än vad jag hade räknat med och lite mörkare med för den delen.


Enligt mig har China Glaze verkligen lyckats med sin höstkollektion i år. Jag har valt att införskaffa så gott som alla tolv lacken och har bara valt bort Call of the Wind, Desert Sun samt Prey Tell då jag inte är så väldigt förtjust i bruna lack. Exotic Encounters är i alla fall ett härligt och smickrande höstlack och teal råkar vara en av mina favoritfärger så jag älskar det här lacket. Det enda negativa jag kan säga angående färgen är att det kunde ha varit lite mindre grön ton i det. 

Ursäkta på förhand för mina torra fingrar, ingen vidare briljant idé att fotografera efter att man har diskat.


Formulamässigt så var lacket kanske något för rinnigt för min smak men det täcker bra. Efter två lager är det helt opakt, kan räcka med ett lager om man är noggrann.



2 kommentarer:

  1. Härlig färg, mitt favoritlack ur kollektionen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta är nog min favorit med förutom I Herd That och I'm Not Lion som också är riktigt fina :)

      Radera