fredag 16 november 2012

F: Color Club - Fashion Addict

I dag tänkte jag slå två flugor i en smäll och visa både ett lack på bokstaven F samt delta i min allra första holofredag. Nagellacket för dagen blir därför Color Clubs Fashion Addict som tillhör kollektionen Catwalk Queen vilken kom ut våren 2009 och jag skulle tro att det var många som blev överraskade när det kom med ett holografiskt lack. 


Fashion Addict är ljust lila, lavendel skulle man kunna säga. Den holografiska effekten är riktigt bra och nagellacket ger tydliga regnbågar. Inte lika bra som Jade och Layla med för ett lack som kostar dryga 20 kronor så är det riktigt riktigt bra. 


Formulan är perfekt, har inget att kommentera på vad det gäller den. Däremot krävs det nog ett Aqua Fix till det här lacket. Jag använda Depends baslack som jag oftast använder mig av och lacket höll väl kanske en timme eller två men sen började det bli skadat så fort jag stötte till naglarna något. Kan ju lägga till att jag inte använda något topplack eftersom jag har läst någonstans att det kan påverka den holografiska effekten. Så nu har jag varit och införskaffat mig ett Aqua Fix och ska testa att använda mig av detta nästa gång jag blir sugen på Fashion Addict och se om hållbarheten förbättras.

 in

Jag har inte ägt så många holografiska lack innan och inte riktigt förstått den förtjusning över dessa lack som det finns i bloggvärlden men nu när jag har haft mina första holografiska naglar så förstår jag utan tvekan vad ni menar. Det går ju inte att låta bli att sitta och stirra på sina naglar hela tiden. Otroligt vackert är vad det är!


Vilket är ert älsklingsholografiska märke eller lack?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar