torsdag 22 november 2012

K: Nubar - Knight's Armor

Dags för bokstaven K och ett nytt Nubar-lack, eller ja för mig i alla fall. Lacket tillhör kollektionen Fortress som kom ut våren 2010 så det är ju inte ett nytt lack i den bemärkelsen.


Knight's Armor är ett glitterlack med svart bas som är packat med silver glitter i en och samma storlek. Det är inget unikt lack på något sätt men ändå rätt snyggt. Silverglittret sticker ut och ger lacket en rolig effekt men det är lite tråkigt i jämförelse med många andra svarta glitterlack.


Formulan var okej, inte den bästa jag har stött på men inte den värsta heller. Glittret är hyfsat svårfördelat och det känns lite klumpigt på sina ställen. Det var till exempel rätt svårt att få glitter på nageltopparna.


Även med detta lack så hade min kamera lite svårt att fokusera men bilderna blev ändå helt okej. Det är något med min kamera och glitter helt enkelt.


Jag önskar att det hade varit lite mer lyster i glittret vilket hade gjort lacket mycket mer intressant. Som det är nu så faller det lite platt trots två lager med Seche Vite.


Idag tänkte jag faktiskt bjuda på en jämförelse med eftersom jag tjatar på om Knight's Armor i jämförelse med andra svarta glitterlack. Så jag tog en sväng bland mina lack och valde ut tre andra glitterlack i svart bas som jag tänkte att jag skulle visa er lite snabbt.


Lacken jag valde är China Glaze - Tinsel Town, Some Like It Haute även det från China Glaze och Metallic 4 Life från OPI. Någon som har förstått att jag gillar svarta glitterlack?


Som ni ser är det inga av de här lacken som är speciellt lika varandra, de som kommer närmast varandra är OPI och just Nubar men Nubar har betydligt mycket mer glitter vilket ger det en ljusare finish och OPI har glitter i mer än en storlek. På den här bilden ser man rätt tydligt med att Nubar inte har samma glans som de andra tre har. Av de här fyra är mina favoriter Metallic 4 Life och Some Like It Haute och Knight's Armor kommer faktiskt sist.

Vad tycker ni? Vilket ser snyggast eller mest intressant ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar