tisdag 27 november 2012

P: Pretty & Polished - Pool Party

Då var det dags för bokstaven P och mitt enda nagellack från Pretty & Polished och lacket Pool Party, många P:n blir det här. Jag måste säga att jag verkligen har fastnat för indielack, de är unika, oftast riktigt bra i formulan och framför allt extremt snygga. Pool Party är inget undantag.


Som ni kan se så är det här ett ljusblått lack, en kombination av creme och jelly faktiskt, med en massa olika glitter. Jag har stirrat mig blind på det här lacket för att försöka tyda alla olika former av glitter och vilka färger de finns i men det är inte lätt vill jag lova. Vad jag kan se så finns det hexagoner i rött, blått, svart, orange, vit, silver, guld, lila, grönt, ljusrosa och magenta och jag har säkert missat något. Dessa kommer dessutom i flera olika storlekar. Sedan finns det kvadrater i guld, silver, rosa och grönt, mycket möjligt att de finns i fler färger men inga som jag kan se nu i alla fall. Sen sist men inte minst så finns det även bars i färgerna blå, lila, vit och silver men det är samma sak där, det finns säkert i fler färger som jag inte kan se.


Formulan är bra, lacket blir opakt på tre lager men det negativa är att det är riktigt svårt att få med glittret, speciellt de lite större. Däremot gillar jag hur finishen blir lite som en jellymacka där glittret redan finns i lacket, varje lager täcker nämligen det förra lagrets glitter men man kan ändå skymta det igenom det övre lagret. Förstår ni vad jag menar? Blev lite luddigt förklarat där märker jag.


Oavsett hur knepigt det är att få med glittret upp på nageln så är det här lacket så jäkla snyggt! Jag älskar den babyblå färgen och det diskreta glittret. Lacket får mig att längta till varma sommardagar vid en sjö eller havet eller vid en pool med för den delen.


En sak är säker, jag kommer definitvt att skaffa fler Pretty & Polished-lack efter det här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar