onsdag 28 november 2012

Q: Misa - Quirky Smile

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle lyckas hitta ett nagellack som började på bokstaven Q i min samling, men jag hade visst fel för här har vi ett. Misas Quirky Smile. Vilken tur va? Quirky Smile är ett av sex lack i kollektionen What I Like About You som kom ut hösten 2010.


I flaskan ser Quirky Smile något duokromt ut och skiftar lätt i lila om man ändrar läge på flaskan men detta är en effekt som går helt förlorad på nageln. Synd men lacket är väldigt vackert trots detta.


Lacket är ett tealfärgat shimmerlack och det är lite mer åt det gröna hållet än vad mina bilder vill visa. Formulan är tunn och det krävs därför många lager för att helt bli av med VNL. På de här bilderna har jag fyra lager.


I många fall hade jag nog valt bort ett lack som kräver fyra lager för att bli opakt men det här är ändå en så pass vacker färg med en massa djup att det är värt det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar