fredag 9 november 2012

Välkommen till min nya blogg med full fokus på nagellack

Det har inte gått speciellt lång tid från det att jag funderade på att skapa en blogg om nagellack till att jag faktiskt sitter här och skriver. Att skriva har alltid varit något som jag har brunnit för och verkligen gillat men det här med att blogga har inte fastnat hos mig tidigare. Jag har gjort några halvhjärtade försök med en inredningsblogg och en blogg med diverse inlägg om mitt liv men då inget av dessa har varit mer än ett svagt intresse från min sida så har bloggarna dött ut relativt snabbt. Det tar tid att blogga och man måste därför älska det man skriver om för att orka fortsätta. Så ser jag på det i alla fall.

Därför har jag nu valt att starta Nailmanic där ni kommer kunna följa mitt liv i nagellackens värld. Nagellack är något som jag har älskat så länge jag kan minnas och min samling blir bara större och större.  Jag hoppas att den här bloggen kommer bli något roligt och intressant både för er och för mig. Så vad tycks, ska vi sätta igång?

Jag tänkte börja med att i det här första inlägget svara på 10 frågor som dyker upp på rätt många nagelbloggar. Detta för att ni ska lära känna mig lite bättre. Så här kommer de:

1. Hur länge har du varit en nagelnörd?
Jag har älskat nagellack sedan jag var tillräckligt gammal för att förstå vad nagellack var. Minns hur jag kunde stå och beundra och njuta av alla världens färger i nagellackshyllorna på Gekås. Hade en period i mellan-högstadiet där jag köpte mycket nagellack men kanske inte alltid målade naglarna så ofta. Men en riktig nagellacksnörd blev jag först för ungefär ett och ett halvt år sedan skulle jag tro. Fick då mitt första OPI-nagellack i födelsedagspresent och sedan dess är jag fast och jag älskar mitt nagellacksnörderi och är stolt över det.

2. Hur många nagellack finns det i din samling?
I skrivandets stund har jag 272 nagellack men det är ett ständigt ökande antal. Vissa skulle nog säga att det är hur många som helst medan det för andra är en ganska liten samling. Beror helt på vem man frågar. Frågar man mig så kan jag tycka att det är en rätt liten samling ;)

3. Om du, från och med nu, bara fick använda nagellack från ett märke, vilket skulle du välja?
Oj, vad svårt! Det finns ju så många underbara nagellacksmärken som jag inte skulle vilja skiljas ifrån. Hmm. Men om jag bara skulle få ha ett så hade jag nog valt OPI. Det är ett av de nagellacksmärken som jag har mest av, de släpper ofta nya kollektioner och har en stor variation bland färger och finnish. Så jag skulle nog klara mig rätt så långt på bara OPI-lack även om tanken känns fruktansvärt tråkig.

4. Hur mycket i månaden spenderar du på nagellack och nagelrelaterade grejer?
En annan svår fråga. Det är så olika från månad till månad. Ibland köper jag inga alls och ibland blir det många. Beror på vad som släpps och vad jag redan har köpt osv. Jag tenderar att köpa mer nagellack på hösten/vintern då alla härliga julkollektioner släpps.

5. Det dyraste nagellacket i din samling är...?
Är utan tvekan OPI - The Man With The Golden Gun som säljs för dryga 500 kr i Sverige. Jag lyckades få tag på mitt exemplar för $20 på ebay så det får man ju se som ett fynd.

6. Vilka är dina lemmings just nu?
Vart ska jag börja? Är sugen på en hel del Deborah Lippmann lack, sen skulle jag vilja ha OPI DS serien, fler från A-England, resten av Jade-lacken osv. Listan kan göras flera mil lång.

7. Favoritfinnish?
Holo och cremé faktiskt, och så glitter så klart.

8. Minst omtyckta finnishen?
Frost, har inte alls fastnat för det och äger bara ett frostlack av alla 272 stycken.

9. Vilka nagelvårdsprodukter kan du inte leva utan?
Lemon Flutter från Lush, nagelbandsolja & Elisabeth Arden 8 hour hand cream.

10. Vilket nagellack pryder dina naglar just nu?
Just nu är det Essie - Aruba Blue, ett av mina absoluta favoritlack. Färgen är helt underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar