onsdag 19 december 2012

Butter London - Scallywag

Nu är jag kär igen! Sjukt upp över öronen kär! Vilken tur att det är i nagellack för annars hade jag väl varit den kvinnliga motsvarigheten till Hugh Hefner med en hel hög förälskelser. Den här gången är det ett Butter London-lack som har vunnit mitt hjärta. Jag vet att jag nämnde i förra inlägget med ett Butter London-lack, Shambolic om jag inte minns fel, att deras julkollektion Sparkle, Sparkle! var ett måste för mig. Jag sökte i ärlighetens namn igenom hela internet efter någon försäljare som skickade utanför USA. Inte helt lätt men tillslut så hittade jag Revolve Clothing och därifrån gick det faktiskt att få tag på lacken.




Det var när jag såg dem hos Scrangie som jag förstod att det här var en kollektion helt i min smak. Just Scallywag som jag visar idag såg så fantastiskt vackert ut på Scrangies bilder och jag trodde helt säkert att det var hennes kamera som fick det att se så ut och inte själva lacket i sig. Men nu när jag har det på naglarna så vet jag att jag hade fel, det här lacket ÄR verkligen så otroligt glittrigt och vackert.




Scallywag är ett ljusblått, lite åt aqua, glitterlack. Det är fullpackat med massa små glitterpartiklar. Formulan är rätt trög och lacket skulle nog med fördel kunna tunnas ut något. Första lagret är svårt att få jämt och snyggt på nageln men det byggs på bra med ytterligare lager. Jag har valt att ha tre lager Scallywag och sedan tre lager Seche Vite för att få lacket helt slätt. Det här lacket torkar nämligen väldigt strävt och jag kan tänka mig att det får en liknande finish till de kommande sandlacken. Men med topplack försvinner den sträva känslan och glittret kommer verkligen fram.



Det här lacket klättrade snabbt upp till en topplacering bland mina favoritlack. Butter London har aldrig gjort mig besviken så här långt och jag ser verkligen fram emot att testa de resterade lacken i kollektionen.


6 kommentarer:

  1. Grymt fin färg :) elin du ha gjort så ja gilla nagellack senast i går köpte ja 3 stycken dock inte så fin som denna va riktigt fin färg :)Hoppas allt är bra med dig. sakna dig! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kul att varva nya lack-nördar Helen ;) Allt är bra med mig, hoppas det är desamma för dig. Saknar dig med! Vi måste ses snart! Åh, snart kommer bebis ju! :D Lycka till med allt!

      Radera
  2. Va det det du hade igår? Haha jag hittade den avskavda delen i skötväskan.. :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, japp det var det här jag hade. Blev så exalterad att jag fick välja outfit till lill-sessan att jag slet av mig nagellacket i bara farten ;)

      Radera
  3. Men åh vilket läckert lack! Detta har inte jag sett tidigare. Upp högt på önskelistan hamnar den hos mig nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är verkligen hur läckert som helst! Butter London är månadens lack hos nailmail.se, så passa på att köpa det där. Tror att sista dagen är på nyårsafton :)

      Radera