onsdag 12 december 2012

China Glaze - Blue Bells Ring

China Glaze's julkollektion i år heter Holiday Joy och består utav tolv lack varav sju är glitter, två är shimmer och tre är creme. Jag tänkte idag att jag skulle visa er ett utav shimmerlacken och det lack som jag först var orsäker på om jag skulle klicka hem. Men efter att ha målat dit det på naglarna så är jag så himla glad att jag gjorde det. Lacket jag pratar om är Blue Bells Ring, det enda blå lacket i årets kollektion.


Blue Bells Ring är ett foillack eller möjligtvis metallic, hur som helst så är det helt enkelt ursnyggt på naglarna. Lacket är opakt på bara ett lager men jag valde ändå att ha på ett till för att försöka jämna ut ojämnheter på mina naglar. Lacket är rätt lättlackat men inte så pass som jag trodde att det skulle vara. Jag hade lite problem att få till det snyggt vilket ni ser på bilderna. Försök att bortse ifrån att det har chippat sig lite i topparna med. Jag var helt enkelt för lat idag för att orka måla om det precis innan jag ska åka till jobbet och ändå behöva ta bort det.




Hursomhelst så älskar jag det här lacket, färgen är så fantastiskt vacker att mitt lilla appliceringsproblem med det är oväsentligt. Om du gillar blåa lack och inte har det så föreslår jag starkt att du skaffar det på en gång!



Hursomhelst så älskar jag det här lacket, färgen är så fantastiskt vacker att mitt lilla appliceringsproblem med det är oväsentligt. Om du gillar blåa lack och inte har det så föreslår jag starkt att du skaffar det på en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar