söndag 16 december 2012

Deborah Lippmann - Phoenix Rising

Idag tänkte jag visa ett utav tre lack ur Deborah Lippmanns julkollektion Rock This Town, nämligen Phoenix Rising. Jag vill i förhand be om ursäkt för rätt kassa bilder. Det börjar verkligen märkas nu att vinterljuset har kommit hit. Alla bilder har fått ett gråblått ljus över sig och det gör att bilderna och nagellacken tyvärr framgår som lite kalla och tråkiga. Jag hoppar verkligen att jag får det där ljustältet som jag har önskat mig i julklapp så att inte alla bilder behöver se ut så här ända fram till våren.


Blogger verkar ha bestämt sig för att kasta om bilder med text så att texten kommer på rätt håll och jag lyckas inte vända tillbaka dem. Så numer får ni flaskbilderna på längden istället för på bredden som tidigare, spelar väl egentligen ingen större roll.


Men om vi går vidare till lacket istället. Det här är ett svårfotograferat lack vill jag lova. Det skiftar så mycket i färg i bilderna så lacket ser fläckigt ut men i själva verket så är det jättefint på naglarna. Färgerna går i orange, guld och brons och det har även multifärgat glasfleck shimmer. Det påminner inte om något annat lack i min samling.



Formulan är bra men lite tunnare än vad jag trodde att den skulle vara. Men lacket är lätt att måla med och har helt okej torktid så det är inget jobbigt att måla flera lager. På bilderna har jag två lager men nu så här i efterhand ångrar jag lite att jag inte gjorde ett tredje lager också för att försöka få fram färgen lite mer. Sist avslutade jag med ett lager Seche Vite.



De andra lacken i trion går i grå-lila (Moon Dance) och oliv (Chain Reaction) och båda kommer dyka upp på bloggen så småningom. Är det något ni är sugna på att se före det andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar