torsdag 13 december 2012

Essie - Beyond Cozy

Jag kände att det var dags för att visa ett lack ur Essies vinterkollektion nu med. De trillade ner i brevlådan för några dagar sedan och jag har varit sugen på att lacka med dem ända sedan dess. Kollektionen som heter Leading Lady består utav sex lack varav fyra känns som lack lämpade för en vinterkollektionen medan två är lite mer otippade (Butler Please & Where's My Chauffeur?) som båda två är blåa. Men även om de känns missplacerade i en vinterkollektion så är lacken fantastisk snygga och jag ska visa dem för er någon annan dag framöver.


Idag tänkte jag dock visa Beyond Cozy som är ett utav två glitter i kollektionen, det här är ett i silver. Jag skulle nog vilja säga att färgen går åt antikt silver om ni förstår vad jag menar då. Det är silver som nästan går lite åt guld. Fint är det i vilket fall som helst.


 

Det här lacket är glittrigt vill jag lova. Som vanligt så faller glitterlack rätt så platt på bild men det här är verkligen urtjusigt. Kanske årets nyårslack om jag inte lyckas komma på något annat. Formulan är klockren! Lacket är näst intill opakt på ett lager men med ett andra lager så finns det ingen tvekan om saken. Det är dessutom lättlackat och till min stora glädje så upptäckte jag att Essie har bytt ut sin pensel! Deras tjockare pensel som jag tyckte var jobbig att lacka med är nu utbytt till en tunnare. Jag är osäker på när detta hände, jag tittade igenom mina flaskor och Tour De Finance som kom ut i våras har den äldre tjockare penseln medan Bobbing For Baubles som kom ut förra vintern verkar ha de här tunnare varianten. Förhoppningsvis så är det något som Essie har tänkt fortsätta med i alla fall.



Vad tycker ni om lacket? Jag älskar det verkligen, det påminner mig om när träden fryser under vintern och blir helt täckta av iskristaller som glittrar i solen. Tyvärr så är vi ju inte så bortskämda med solljus just nu men jag kan tänka mig att det här skulle glittra rejält om solen ville titta fram.




1 kommentar: