måndag 31 december 2012

NOTD: Cirque - XX

Då var det dags att fira in det nya året och säga hej då till det som har varit. Jag gav er ju en liten sneak peak på dagens manikyr igår och nu kommer då fortsättningen. Jag valde en enkel men ändå snygg nyårsmanikyr i år. Förra året var det naglar täckta med OPI - Rainbow Connection som gällde för mig och säkert för många av er andra med. För mig är nyår glitterlack, jag har svårt att tänka mig att jag skulle välja något annat än ett färgglatt glitter. Men man vet aldrig, vi får vänta till årsskiftet 2013/2014 och se vad jag hittar på då. I år så valde jag i alla fall att ha Cirques Lapis som bas och toppa den med XX från samma märke. Båda lacken kommer från kollektionen Objet d'Art som släpptes nu i höstas, jag tror jag glömde nämna det igår.


Enligt Cirques hemsida består XX av 20 olika sorters holografiska glitterpartiklar. Det stämmer säkert, det enda jag vet garanterat är att det är omöjligt att räkna alla olika varianter. Här finns nämligen allt möjligt, både stort och smått i en massa olika färger. Alla i ljusa pastellfärger. Detta är hur snyggt som helst och troligtvis ett av de bästa glitterlacken jag någonsin använt. Det är inga problem att få upp glittret på penseln och det fördelar sig jämt över nageln. På bilderna har jag ett lager så som ni ser så är detta ett ganska opakt glitterlack. Jag har inte provat men jag kan tänka mig att lacket skulle fungera för sig själv också och inte bara till layering.






Vad har ni på naglarna idag?

Med detta inlägg så vill jag också önska er alla en trevlig kväll och ett gott nytt år! Vi ses igen 2013.







4 kommentarer:

  1. Vilket fint glitter :) Verkligen nyårsfint! :)
    Ska lägga upp min faktiska nyårsmanikyr om någon dag. :) Jag körde också på glitter men guld, och stämplade stjärnor iaf. Guld känns mer juligt, men kände för guld ändå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå, jag tycker att guld kan passa precis lika bra till nyår som silver och glitter :) Huvudsaken är ju dessutom att man själv trivs i det och tycker att det är snyggt!

      Radera
  2. Vilket underbart glitterlack! Galet fint! Och det här är första gången jag tittar in här, men inte sista. Alltid lika kul att upptäcka nya nagelbloggar. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit Anne :D Ja det här lacket är verkligen hur fint som helst. Längtar efter att få testa det för sig självt.

      Radera