måndag 3 december 2012

W: China Glaze - Water You Waiting For

Idag är det måndag och med det första gången som jag tänkte medverka i Mrs. Datas Blå måndag. Detta så klart med ett lack på bokstaven W och det första lacket jag visar ur China Glaze senaste kollektion Cirque du Soleil World Away. Det här lacket heter Water You Waiting For och är så otroligt snyggt så jag vet inte var jag ska börja någonstans men vi kör väl på en flaskbild som vanligt.


Water You Waiting For är ett glitterlack med lila och grönt hexagonglitter samt blått och lila mikroglitter i en blå jellybas. Formulan är relativt tjock fast ändå lättlackat men jag valde att tunna ut lacket något trots detta. Det som däremot var jobbigt med lacket var penseln som var konstigt tjock. Jag kunde inte riktigt avgöra om det var på grund av själva penseln eller om det var lacket i sig som gjorde att penseln upplevdes tjockare. Jag tyckte i alla fall inte att den var lika bra som China Glaze-penslarna brukar vara.


Lacket blev opakt med två lager, det torkar rätt matt och jag valde därför att ha två lager med Seche Vite på bilderna men målade därefter på ett till för hjälp det här är ett överlacks ätande monster utan dess like. Men vad gör det när lacket är så här vackert? 


Jag vet att det har varit lite blandade meningar kring det här lacket i bloggvärlden men jag bara älskar det och har redan beställt en flaska till för det här lacket kommer helt klart att gå åt hemma hos mig.


Bland min lack här hemma finns det inget som liknar det här, det närmaste jag kommer är nog Butter Londons Scallywag men det lacket ser mycket ljusare ut än vad Water You Waiting For. Jag har inte använt Scallywag än så jag kan ha fel.


Vilket lack är din favorit ur Cirque du Soleil Worlds Away? Än så länge är det just Water You Waiting For för mig men det finns så många fina lack från den kollektionen så det kanske kommer att ändras allt eftersom jag tar mig igenom dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar