fredag 7 december 2012

Y: OPI - You Only Live Twice

Idag är det näst sista dagen på ABC-temat, vad fort det har gått ändå men det ska faktiskt bli lite skönt att få visa precis vilket lack jag vill ett tag framöver. Sen ska jag så klart försöka klura ut nya teman att ha på bloggen och jag har lite idéer men de tänker jag inte avslöja just nu. Nu är det i alla fall dags för bokstaven Y och jag har därmed valt att visa OPI-lacket You Only Live Twice som kommer från den James Bond inspirerade kollektionen Skyfall som kom ut nu i höstas.


You Only Live Twice är ett rosa-rött jellylack med med rosa glassflecks och det här är ett riktigt tjusigt lack men oj så svårfotograferat. Mina bilder framhäver den röda färgen men i själva verket är lacket mer rosa. Någon som har fått betydligt mycket bättre bilder är Nailtastic, så kolla gärna in hos henne om ni vill se mer färgriktiga bilder.


Eftersom jag enbart lyckades ta pinsamt missvisande bilder så tänker jag inte visa fler än den övre idag. Men jag vill ändå säga vad jag tycker om lacket. Det är som sagt jättefint, sen gillar ju jag rosa lack med vilket självklart påverkar min åsikt. Formulan är kanon, lacket blir opakt på två lager och är lättmålat.

Med ett fåtal undantag så är jag faktiskt riktigt nöjd med Skyfall-kollektionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar