måndag 4 februari 2013

Blå måndag: H&M - Nail Him

Då var det dags för ännu en av Mrs. Datas Blå Måndag och jag måste säga att det den här bloggen påminner mig om hur fort tiden faktiskt rusar förbi. Det känns som om det bara var häromdagen som jag visade er mitt matta Orly-lack när det egentligen var en hel vecka sedan. Idag tänkte jag visa er ett lack från ett märke som jag nog faktiskt aldrig har visat förut, nämligen H&M. Vad konstigt att det har sluppit undan från bloggen så här långt men nu blir det ändring på det.


Faktum är att H&M har riktigt bra lack och det här är inget undantag. Nail Him råkar nämligen vara ett av mina favoritblåa lack. Det är så snyggt och kommer användas flitigt i sommar skulle jag tro. Titta bara hur mycket det påminner om ett medelhavshav med sin turkosblåa färg. Kan ju lägga till också att min kamera hade stora problem att fånga upp färgen rätt och lacket är därför mindre turkost på bilderna än vad det är i verkligheten. Det är ingen jättestor skillnad men lite av den gröna tonen försvann.



En annan sak som min kamera inte lyckades fånga är det väldigt diskreta skimret som finns i lacket. Ni kan se det på flaskbilden däremot. Skimret syns faktiskt inte så mycket på naglarna heller men det kan ju också bero på det gråa vädret vi har ute. I sol kanske det framträder tydligare. Formulan var helt okej, lite tjock. Jag är inte heller speciellt förtjust i H&Ms pensel. Den är lite för liten plus att locket på flaskan är så stor så den blir krånglig att hålla i. Lacket blir opakt på två lager och det är i alla fall ett stort plus, dessutom är torktiden inte så dum den heller.




Jag har flera H&M-lack på lur som säkert kommer dyka upp här på bloggen så småningom.

8 kommentarer:

  1. Jaaa jag förstår att du gillar det, oerhört vacker nyans av blått. Sommarblått. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir många sommarfärger på bloggen nu märker jag. Någon som misstänker att jag saknar solen? ;)

      Radera
  2. Jag älskar den färgen (har den hemma jag med) - prova lägga på mattande topcoat någon gång ifall du inte testat det än - blir sååå snyggt!

    SvaraRadera
  3. Färgen är helt underbar och HM har många fina lack, men blir som sagt lite bortglömda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag behöver definitivt bli bättre på att plocka fram mina HM-skönheter :)

      Radera
  4. Snyggt! Var sugen på denna i somras, men kom mig aldrig för att köpa det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det fortfarande finns kvar då Anne, i fall du skulle ångra dig :)

      Radera