tisdag 26 februari 2013

OPI - Stay the Night

Som ni kommer att märka under den här veckan så kommer det att visas en hel del OPI på bloggen. Jag är nämligen lite trött på att jag aldrig slutför och visa er hela kollektioner, så det är mitt mål med den här veckan och jag tänkte därför börja med Mariah Carey-kollektionen som ni säkert redan har listat ut. Jag kanske kommer bryta av någon dag med ett annat lack för att det inte ska bli alldeles för tjatigt. Igår fick ni alltså se Get Your Number och idag är det dags för ett annat Liquid Sand-lack, nämligen Stay the Night.


Stay the Night är ett svart lack med rosa glitter i och precis som de andra Liquid Sand-lacken så torkar det till en matt finish med skrovlig yta. Formulan var skirt precis som med Get Your Number som ni fick se igår men jag upplevde ändå att det här byggdes upp bättre för varje lager och lättlackat var det med. På bilderna har jag tre lager vilket i och för sig är ett mer än vad jag hade med Get Your Number. 



Med det här lacket så är jag väldigt kluven. Jag gillar det som det är med sin matta finish, det påminner om glödande lava och ser rätt häftigt ut, men jag gillar det också med topplack när glittret verkligen kommer fram. Vad jag inte kan bestämma mig för är vilken variant som är snyggast. Med topplack kanske..., eller utan? Hm, jag vet faktiskt inte.



Visar ett par jämförelser mellan med och utan topplack idag med. Vilken variant föredrar ni?


Translation: As you probably will notice in the blog during this coming week there will be a lot of OPI swatches. The reason for this is that I'm pretty tired of me never being able to show you complete collections. So that's what I'm going to do this week and I'm starting with the Mariah Carey collection as I'm sure you already figured out. Yesterday I showed you Get Your Number and today it's time for another Liquid Sand polish and that's Stay the Night.

Stay the Night is a black polish with pink glitter and just like the other Liquid Sand polishes it dries matte with a rugged surface. The formula is sheer like Get Your Number but I think that this build up better after every layer. It was easy to use too. On the pictures I'm wearing three layers.

I'm a bit torned when it comes to this polish. I like it matte, it reminds me a bit of smoldering lava which is really cool but I like it with topcoat a lot too because then the glitter really pops out. I can't decide which version is the best one. With topcoat perhaps...or without! I don't know. What do you think?

14 kommentarer:

  1. Jaa detta är såååå snyggt! jag kan inte bestämma mig för vilken som är snyggast, med eller utan, jag tycker så mycket om båda finisherna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen svårt att bestämma sig för en favoritfinish med det här lacket :)Har fortfarande inte kommit fram till vilket jag gillar bäst.

      Radera
  2. Det här är så coolt! Tror jag klarade mig med två lager, men kommer inte ihåg helt säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det sannerligen. Mina lager var i och för sig rätt tunna men möjligt att jag hade behövt tre i alla fall.

      Radera
  3. Nu när det börjat dyka upp inlägg med Mariah Carey-lacken lite varstans så inser jag att jag inte är så sugen på den kollektionen som jag först trodde. Ska jag däremot välja något av dem så blir det nog detta tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var precis tvärtom, ju fler bilder jag såg desto mer nyfiken blev jag :P

      Radera
  4. Jag föredrar absolut matt! :D Och detta är påväg hem till mig (GLAD)! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul :) Det är verkligen ett häftigt lack.

      Radera
  5. Det här tycker jag är det snyggaste i den här kollektionen.
    Men jag föredrar det med överlack ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillade verkligen djupet det fick med topplack.

      Radera
  6. Jag har precis provat mig igenom Liquid Sandslacken och för mig är de absolut finast med överlack. Men vem är överraskad? Jag klarar ju inte ens ett vanligt matt lack utan att slänga på ett lager Seche Vite. Minst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också svårt för matta lack och trodde absolut inte att Liquid Sand-finishen skulle vara något för mig. Men jag blev faktiskt positivt överraskad.

      Radera
  7. Jag ääääälskar detta, med den matta finishen! Absolut favoriten bland Liquid Sand lacken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt, riktigt fint :) Och härligt udda.

      Radera