lördag 16 februari 2013

Pretty & Polished - Boy Bleu

Som utlovat så kommer nu ett av de lacken som jag visade i mitt haul-inlägg tidigare idag. De flesta av er vet säkert precis lika bra som jag att det är livsfarligt att läsa andras nagellacksbloggar eftersom det bara gör att man vill ha ännu fler lack från ännu fler märken. När mitt nagellacksintresse satte igång på riktigt för ungefär två år sedan så bestod min samling i stort sett utav tre märken, OPI, China Glaze och Isadora. Sen hittade jag Annes blogg och förstod att jag hade missat en massa underbara lack och via hennes blogg hittade jag andra bloggar som visade mig ännu fler lack som jag bara var tvungen att testa. Så här sitter jag nu några år senare med en samling som börjar närma sig 500 lack och mitt intresse blir bara större och större och mitt habegär likaså.

Att det fanns något som kallades för Indie-lack hade jag ingen aning om förrän jag gick ner mig i nagelbloggsträsket. Nu finns det inget i lackväg som jag tycker är roligare än just indie-lack. Det finns ju hur många märken som helst och det ena lacket är roligare än det andra. Ett av mina favoritindiemärken är som jag nämnde tidigare idag Pretty & Polished så jag tänkte därför visa ett av de lacken idag.


Boy Bleu är ett glitterlack med glitter i blått, svart och vitt. Jag ser medelstora hexagoner i svart och blått och mikroglitter i samma färger samt stora vita hexagoner, allt detta i en klar bas. Lacket är ganska opakt och på bilderna har jag bara ett lager Boy Bleu över min Nail Art som jag visade er förra söndagen. Blått och rosa är verkligen snyggt ihop.





Jag älskar det här lacket, den blå färgen på glittret är supersnygg och de vita hexagonerna gör lacket lite roligare även om det är ganska svårt att få upp dem ur flaskan. Sen så måste jag ju bara fråga, har ni något favoritindiemärke?


10 kommentarer:

  1. Wow, sååå snyggt! Jag beställde mina första indielack härom natten när jag beställde hela Dollish Polish Big Bang Theory kollektionen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag är så avundsjuk Ann-Sofie! Vill verkligen ha den kollektionen men förhoppningsviss så kommer den väl att släppas igen. För nu är den ju helt slut ju :(

      Radera
  2. Det blå glittret är verkligen snyggt och bryter v fint mot det rosa lacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillade glittret med, jättefin blå nyans har det.

      Radera
  3. Fint glitter!
    Har mina första indies på väg hem.....palish
    Ska bli kul att prova dessa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande! Jag äger inte ett enda Palish så här långt.

      Radera
  4. Kombinationen påminner massor om 365 Days of Color's Dangerously Beautiful (http://laqlust.wordpress.com/2013/01/10/365-days-of-colors-dangerously-beautiful/) :D Gillart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i, faktiskt rätt så likt :) Vilken söt kisse du har, min älskar också att sova i handfatet :P

      Radera