söndag 17 mars 2013

KBShimmer - Get Clover It

Idag är det den 17:e mars vilket också innebär att det är Saint Patrick's Day, tillika Irlands nationaldag men St Patrick's Day firas inte bara där utan runt om i världen. Jag var i London vid den här tiden förra året och det var grönklädda människor precis överallt. Traditionen säger att om du ser någon som inte har något grönt på sig så får du nypa dem. Även om det inte är en dag som direkt firas i Sverige så kan jag tycka att det är lite kul med sådana här traditioner, sådana som gör att alla umgås med alla oavsett om du känner någon eller ej. Irland har St Patrick's Day, Thailand har sin Water Festival där alla firar starten av det thailändska nyåret med ett gigantiskt stort vattenkrig och Spanien har sitt tomatkrig (fast det har jag nog inte velat vara med på), men vad har vi? Första april då vi får lura varandra och hur kul är det? Nej, mer landsfester åt svenska folket!

Vi kanske ska gå vidare till lacket. Om jag tänker på Saint Patrick's Day och irländska folksagor så tänker jag på färgen grönt, klöver och pysslingar som vaktar sitt guld vid slutet av regnbågen och jag tänkte visa er ett lack som i min mening faktiskt uppfyller alla de här kriterierna. Lacket jag tänker på är KBShimmer's Get Clover It.

Vi kanske ska gå vidare till lacket. Om jag tänker på Saint Patrick's Day och irländska folksagor så tänker jag på färgen grönt, klöver och pysslingar som vaktar sitt guld vid slutet av regnbågen och jag tänkte visa er ett lack som i min mening faktiskt uppfyller alla de här kriterierna. Lacket jag tänker på är KBShimmer's Get Clover It. 




Get Clover It är ett smaragdgrönt jellylack med cirkulärt glitter i guld, grönt och turkost samt guldfärgat mikroglitter. Jag älskar cirkulärt glitter, det är så snyggt och i det här fallet så får det mig att tänka på guldmynten som finns där vid slutet av regnbågen. Formulan på lacket är något tunn, det rinner gärna ner lite i nagelbanden om man inte är försiktig och glittret är lite svår fördelat även om det blir bättre för varje lager. Det är som sagt ett jellylack och trots mina tre lager så är det fortfarande en tydlig VNL. För att undvika detta kan man med fördel ha ett grönt underklädeslack först men jag stör mig faktiskt inte så mycket på det skira ändå. För lacket är hur fint som helst!




Translation: Today it's Saint Patricks's Day and even though it isn't a day that we celebrate in Sweden I wanted to show you a polish that reminds me of this Irish national day. When I think of Saint Patrick's Day and Irish folklore I think of the color green, clovers and leprechauns that's guarding their gold at the end of the rainbow and therefor I want to show you a polish that I believe fulfill this criterias. I'm talking about KBShimmer's Get Clover It.

Get Clover It is a emerald green jelly with circular glitter in gold, green and turquoise as well as gold microglitter. I love circular glitter, it's gorgeous, and in this case it reminds me of those goldcoins at the end of the rainbow. The formula is a bit thin, it runs a bit down your cuticles if you're not being carefull and the glitter is a bit hard to spread even on the nail even though it gets better with every coat. Like I said, this is a jelly and even though I'm wearing three coats there's a very visible nail line. To avoid this you could use a green polish as a base but this really doesn't bother me that much because this polish is truly gorgous!

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det är så fint :) Ett perfekt lack dagen till ära.

      Radera
  2. Jag gillar runda glitter i lack. Det här var fint.

    SvaraRadera
  3. Snyggt!! Och väldigt passande för dagen. Jag gillar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eftersom jag skulle jobba idag och inte fick fira St Patrick direkt så ville jag i alla fall ha förmiddagsfina naglar :D

      Radera
  4. Nu ligger det här lacket i min önskelista. Och det kommer inte vara där länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer inte ångra dig, jag lovar! :)

      Radera