måndag 13 maj 2013

Blå Måndag: Zoya - Zuza

Då var det dags att delta i Blå Måndag hos Lindas Nailorama igen. Jag har verkligen saknat de här temadagarna under de veckorna som min blogg hade paus så det känns riktigt skönt att vara tillbaka igen. Så dagen till ära tänkte jag visa er ett lack som jag har haft länge men som jag inte har tagit mig för att använda och nu när jag har gjort det så ångrar jag verkligen att det inte har fått komma fram förr.

It's time for Blue Monday again at Linda's Nailorama. I have really missed these theme days during the weeks that my blog had it's break so it feels really good to be back again. To honor this day I'm going to show you a polish that I've had for a long time but that I haven't got around to use yet and now when I have I really regret that it hasn't been put on earlier.


Zuza är ett turkost lack som drar lätt åt grönt fullt med en massa silverskimmer. Otroligt vackert är vad det är! Det är ofta som jag tycker att ett lack ser ut att ha snyggt skimmer i flaskan som sedan försvinner på naglarna men inte här inte. Zuzas skimmer syns definitivt på naglarna också.

Zuza is a turquoise polish that leans a bit towards green with tons of silver shimmer. Incredibly beautiful is what it is! A lot of times I think that a polish has a gorgeous shimmer in the bottle out that disappears when you get it on your nails. Zuza's shimmer is definitely visible on the nails as well.




Formulan är föga överraskande superbra. Zoya gör helt klart fantastiska lack. Det är inte bara lättlackat det har perfekt konsistens för min smak dessutom. Det här lacket åker helt klart upp bland favoriterna.

The formula is not very suprising superb. Zoya truly does amazing polishes. It's not only easy to apply it has perfect consistency for my taste. This polish is for sure one of my new favorites.


10 kommentarer:

  1. Skimret följer definitivt med ut på naglarna! :D
    Grundfärgen är superfin, men efter Depends ständiga söndermalande av silverskimmer så är jag lite trött på just silverskimmer... J-la Depend! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det går inte att missta sig på skimret i det här lacket. Haha, ja Depend överdriver med skimmer en hel del :P

      Radera
  2. Sååå vackert, skimret syns väldigt bra, vilket är kul, det är svårt ibland upplever jag. Zoya gör suveräna lack. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Zoya blir mer och mer ett favoritmärke hos mig :)

      Radera
  3. Det ser jättefint ut! Och jag har fortfarande inte provat mitt som jag också köpte för ett bra tag sedan.. Skäms på mig! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja skäms! Dags att plocka fram det nu :)

      Radera