måndag 1 juli 2013

Blå Måndag: China Glaze - Optical Illusion

Idag har jag swatchat nagellack som en galning. Det har ju varit rätt så dött på bloggen det senaste och jag kämpar på för att bryta den trenden. Jag ska försöka komma ikapp lite och ha swatchar redo för de dagarna jag inte hinner fotografera, som till exempel efter semestern när jag har börjat jobba igen. Jajamen, nu är jag nämligen på semester, så otroligt skönt!

Today I've been swatching nail polish like a mad man. It has been pretty dead on the blog lately and I'm working hard to break that trend. I'm trying to catch up and have swatches ready for the days when I won't have time to photograph, for example when my vacation is over and I start working again. Yep, I'm on vacation now, so incredibly nice!

Idag är det dags för Blå Måndag hos Linda igen och jag tänkte att jag skulle passa på att visa er lacket som jag fick med min Glossybox. Om ni vill se mer blåa lack ska ni titta in hos Linda senare idag.

Today it's time for Blue Monday at Linda's again and I thought that I would take the opportunity to show you the polish I got in my Glossybox. If you want to se more blue polishes you should go to Linda's blog later today,



Optical Illusion släpptes med China Glazes Prismatic kollektion och jag ägde faktiskt inte ett enda av de här lacken förrän detta damp ner i min brevlåda. Jag är supernöjd med att jag fick det blåa lacket eftersom det var det och det lila som jag var mest sugen på ur den här kollektionen. Tyvärr lyckades jag inte fånga den blåa färgen så bra på bilderna utan det ser lite mer grönt ut.

Optical Illusion was released with China Glaze's Prismatic collection and I actually didn't own a single on of these until this one ended up in my mailbox. I'm super pleased that I got the blue polish since that one and the purple one were the polishes I was most interested in from this collection. Unfortunetely I didn't manage to capture the blue color that well and it looks a bit green on the pictures.



Optical Illusion är som ni ser ett blått glitterlack med mikroglitter i blågrönt och större hexagoner i färgerna rosa, guld, lila och orange. Det är faktiskt ett riktigt fint lack och jag vet inte riktigt varför jag inte har införskaffat mig något ur den här kollektionen tidigare. Två lager var tillräckligt för att lacket skulle bli heltäckande och det krävdes ett lager Seche Vite för att få det slätt.

Optical Illusion is like you can see a blue glitter with micro glitter in bluegreen and larger hexes in the colors pink, gold, purple and orange. It is actually a really nice polish and I can't really understand why I haven't bought any polish for this collection before. Two coats is enough for full coverage and it only takes one coat of Seche Vite to get it smooth.



Fick ni också ett China Glaze i er Glossybox och vilken färg fick ni i så fall?

Did you also get a China Glaze in your Glossybox and in that case which color did you get?

3 kommentarer:

  1. Jag fick färgen Ray-diant i min box, kan jag nog få till något snyggt med :)

    http://www.deliquate.se/2013/glossybox-juni-dont-let-anyone-dull-your-sparkle

    SvaraRadera