söndag 18 augusti 2013

Nail Art Sunday - Rainbow Pride

Det är med glädje som jag upptäcker att Nail Art Sunday hos Lelack är tillbaka efter sitt sommaruppehåll och då veckans tema är valfritt tänkte jag ta tillfället att uppmärksamma något som jag verkligen står för. Nämligen att alla människor är lika mycket värda! Oavsett var du kommer ifrån, färgen på din hud, din religion, dina politiska åsikter, ditt kön eller vem du blir kär i så är du precis lika mycket värd som alla andra på jorden. Du har rätt att älska precis vem du vill! Den nya anti-homolagen som har blivit införd i Ryssland och som förbjuder "propaganda för icke-traditionella sexuella relationer" skrämmer mig. Vi lever i en modern tid där man alltid önskar och hoppas att de tidigare saker jag räknade upp ska gälla. En sådan här lag är att gå tillbaka till en diskriminerande och inskränkt tid och jag tycker att det är helt och hållet oacceptabelt att straffa människor utifrån deras känslor av kärlek.

Med dessa ord vill jag gå vidare till dagens nail art som är gjord med all min kärlek och stöd mot dessa människor som förtrycks på grund av att de inte anses tillhöra det "normala", jag tycker att ni är fantastiska som vågar stå för er sak och ni har mitt fulla stöd!

It's with joy that I realize that Nail Art Sunday is back at Lelack's after it's summer holiday and since the theme for this week is optional I thought I would take the opportunity to respect something I really stand for. That all people are worth equally much! Regardless of where you're from, the color of your skin, your religion, your political stands, your gender or who you fall in love with, you are exactly worth as much as everyone else on earth. You have the right to love whoever you want! The new anti-gay law that's been inserted in Russia that prohibit "propaganda for none traditional sexual relations" scares me. We live in a modern world were you always wish and hope for that the things I listed obove will be true. A law like this is to go back to a discriminative and narrow-minded time and I think that it's completely unexceptable to punish people because of their feelings of love.

With these words I want to move on to todays nail art that is made with love and support towards these people who is being oppressed because they are consider not to be "normal", I think that you are amazing for daring to stand up for the things you believe in and you have my fully support!


Jag använde mig av följande lack till den här manikyren:
I used the following polishes for this mani:
Essie - DJ Play That Song
Color Club - Bright Night
KIKO - 391 Grass Green
Nordic Cap - NP18
China Glaze - Papaya Punch
Essie - She's Pampered


Jag ber om ursäkt för suddiga bilder men vädret är uruselt utanför fönstret och min kamera kan av någon anledning inte fokusera ordentligt när det är dåligt väder, skumt eller hur? Men ni ser ju ändå hur naglarna ser ut. Inspirationen till dagens nail art kommer från prideflaggan men också från Emma Green Tregaros markering under friidrotts-VM tidigare i veckan. 

I'm sorry for the blurry pictures but the weather is awful outside the window and for some reason my camera can't focus properly when the weather is bad, weird right? But you can still see what my nails look like. I got the inspiration for today's nail art from the pride flag but also from Emma Green Tregaro's emphasis during athletics world championships earlier this week.



Jag tog hjälp av striping tape i ett försök att få jämna raka linjer till den här nail arten men som ni ser så gick det så där. Jag vågade inte sätta ny tejp över den färgen jag hade gjort först ifall att den skulle följa med när jag drog bort tejpen sen så därför fick jag försöka göra raka linjer med en nail art pensel istället.

I took help from striping tape in a try to make even lines for this nail art but as you can see it didn't went that well. I didn't dare to put stiping tape over the previous color I did in case it would fall of when I took the tape away so therefor I had to make straight lines with a nail art brush instead.



Om ni vill se fler nail arts så ska ni titta in hos Lelack under kvällen där en lista över alla deltagare i Nail Art Sunday kommer finnas. Ta hand om varandra!

If you want to see more nail arts go visit Lelack during the evening where you'll find a list of all the participants for Nail Art Sundays. Take care of each other!

20 kommentarer:

  1. Bra sagt och jättefin inspiration! Man kan aldrig ha för många färger på naglarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej det finns ingenting som heter för många färger när det kommer till nagellack :D

      Radera
  2. Jättefint inlägg Elin! Jag håller helt med dig i dina åsikter. Hejja kärleken!!

    SvaraRadera
  3. Snyggt och dessutom bra åsikter! :)

    SvaraRadera
  4. It's a happy and lovely mani, I like it!!

    SvaraRadera
  5. Man blir verkligen glad av din fina manikyr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul för det var precis det jag hoppades på :)

      Radera
  6. What a cheerful and happy mani! And I love your message behind it. :)

    ~ Yun

    SvaraRadera
  7. Jag visste inte att sunday nailart var igång igen, jag hade ändå samma tema som du. Ett bra och enkelt sätt att visa sin ståndpunkt på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra sammanträffande! Jag håller med, det är verkligen ett enkelt men ändå bra sätt att visa vart man står :)

      Radera
  8. Många som låtit sig inspirerats av regnbågen de senaste dagarna (inte bara inför NailArt Sunday). härligt att se att så många öppet vågar stå upp för vad som borde vara helt naturligt för oss alla.

    SvaraRadera
  9. Väldigt läckert!! Så bra gjort att göra en regnbåge, Emma har inspirerat många, väldigt bra tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  10. Fint, och fint budskap! Tänk vad lite nagellack kan göra! :)

    SvaraRadera